FAQ

Låga priser med hög kvalitet

Vi tummar inte på kvaliteten utan erbjuder lägre priser tack vare att du själv kan välja att montera dina bilder hemma hur du vill!

Premium material och Fine-art

Alla våra posters printas på kvalitets papper och du kan alltid gå det extra steget då vi erbjuder finaste fine-art kvalitén.

Säker E-handel

Vi har SSL kryptering aktiv som standard och vi lagrar inga transaktionsdetaljer. Våra betalningsmetoder går via de största aktörerna på marknaden.

Snabba leveranser

Vi levererar på 2-3 dagar med expressfrakt som alternativ! (Då kan få leverans redan samma dag)

Vanliga frågor och svar

Här hittar du våra mest frekventa frågor som hjälper dig få snabbare support och hjälp med funderingar. Vi uppdaterar kontinuerligt.

Question Hur monterar jag mina bilder?
AnswerVi erbjuder alla tryckta bilder utan montering för att hålla bra priser ut till dig. Det medför även att du fritt kan välja din egna ram oberoende vart du köper den (eller till och med tillverkar den själv).

Vi har ett urval av ramar och kilramar tillgängliga och dessa hittar du bland annat vid respektive produkt. Fler versioner adderas efter hand och vi tar gärna emot förslag på dina favoriter just nu!

Question Vilket material trycker ni på?
AnswerVi använder oss av högkvalitativ canvasduk till våra canvastryck och ett semi-matt papper av tjockare typ för alla våra posters. Även om vi har testat en hel del typer så fortsätter vi ständigt att experimentera med flera nya typer och är alltid glada att se hur vi kan förbättra kvaliteten på våra bilder.
Question Vad är Fine-Art?
AnswerHos oss har du möjlighet att få bilder tryckta på så kallat “fine-art” media (hos vissa kallat Giclée*) som beroende på vad du väljer körs ut på syrafritt papper med godkänd arkiveringstid på över 100 år. Vi hjälper dig att verifiera din uppladdade bild innan vi trycker givetvis så inget blir fel.
Question *Vad är Giclée?
AnswerGiclée betyder lite olika saker beroende på vem man frågar – eller rättare sagt vem som försöker sälja till dig. Kort sagt kan man säga att det är vad man i vardagsmun kallar för fine-art och för oss betyder det att vi använder papper och canvas av högsta kvalitet som vi trycker med hjälp av vattenbaserad bläck som tillsammans ger en väldigt hög slutprodukt och lång livslängd.

Vi har även möjlighet att föra in dina bilder i avancerad bildbehandling där vi gärna grottar ner oss i pantone färger, färgrymder och styrningar av bläcknivåer!

Question Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
AnswerVi accepterar betalning genom PayPal, VISA och Mastercard i dagsläget.
Question Hur lång leveranstid har ni?
AnswerVi skickar ditt paket inom 2-5 arbetsdagar efter att du lagt din order.
Question Vilka logistiska partners använder ni?
AnswerVi använder oss av DHL vid leverans av våra produkter inom Sverige.
Question Kan jag betala med kort?
AnswerJa, du kan betala med VISA eller Mastercard.
Question Jag har ej fått en avisering ännu?
AnswerOm du ej har fått din sms- eller e-postavisering 5 dagar efter att du fått mejl från oss med sändningsnummret så bör du kontakta oss. Det kan bero på att mobilnumret eller mejladressen du angav vid beställningen till exempel saknar en siffra eller bokstav. Hör av dig i god tid till oss. Vid ej uthämtade paket debiteras kunden för frakt (tur och retur) samt en hanteringsavgift på 199 kr.
Question Jag har inte fått en orderbekräftelse?
AnswerOm du ej har fått en orderbekräftelse från oss kan det bero på att du har angivit fel mailadress eller kan det bero på att beställningen inte har gått igenom. Kontakta oss på support@canvasrulle.se och fråga ifall vi har en registrerad order på dig innan du lägger en ny order, så undviker du att det blir dubbla order.
Question Kan jag ångra min order efter den är lagd?
AnswerFör produkter som tryck och produceras med ändringar, oavsett rörande storlek eller finish och/eller ändras efter kundens önskemål med till exempel personliga motiv erbjuder vi inget öppet köp tyvärr då dessa ej går att sälja vidare.

För övriga produkter gäller 14 dagars ångerrätt enligt konsumentlagen.

Question Vad händer med ej uthämtade paket?
AnswerFör varor som ej hämtas ut hos ombudet debiteras kunden för frakt (tur och retur) samt en hanteringsavgift på 199 kr.
Question Transportskador och leveransskador?
AnswerOm ett paket skadas eller kommer bort under transporten från Canvasrulle.se.se ska transportbolaget ses som ansvarig och detta anmäls direkt till transportören.
Question Hur returnerar jag en vara?
Answer

Kontakta oss med följande information på retur@canvasrulle.se innan du returnerar några produkter.

-Ordernummer

-Artikelnummer

-Kundnamn och adress

Det är du som kund som står för returfrakten. Läs mer här

Question Kostar det att returnera en vara/produkt?
Answer

Ja, kunden står för returkostnaden.

Question Hur gör jag en reklamation?
Answer

Kontakta oss med följande information via vårt kontaktformulär:

-Ordernummer

-Artikelnummer

-Kundnamn och adress

-Bifoga bild på den defekta varan

Läs mer om reklamationer här

Question Levererar ni utanför Sverige?
AnswerVi levererar än så länge enbart inom Sverige (inrikes) men kontakta oss om du har specifika önskningar.
Question Hur hanterar ni mina kunduppgifter?
AnswerDina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).