Kundsupport:

hej@canvasrulle.se

Du är alltid välkommen att kontakta våran kundservice för frågor och funderingar kring ditt köp eller om motiven vi har här på Canvasrulle.se

Vi jobbar ständigt med att förbättra våran sida men blir så klart glada för feedback, både ris och ros!

Leverans och frakt

Levererar ni utomlands?

-Ja, vi levererar utomlands.

Hur lång är leveranstiden?

-Vi skickar ditt paket inom 2-5 arbetsdagar efter att du lagt din order.

Vem levererar min produkt?

Vi använder oss av DHL vid leverans av våra produkter inom Sverige. Leveranser utomlands skickas med FedEx.

Kommer jag att få ett sändningsnummer när min order har skickats?

Du får ett sändningsnummer skickat via mejl till dig när ordern har lämnat vårt lager.

Vad gör jag om mitt paket är skadat vid leverans?

Om ett paket skadas eller kommer bort under transporten från Canvasrulle.se.se ska transportbolaget ses som ansvarig och detta anmäls direkt till transportören.

Order och hantering

Vilka betalningssätt finns det?

Vi accepterar betalning genom PayPal, VISA och Mastercard.

Kan jag betala med kort?

Ja du kan betala med VISA eller Mastercard.

Jag har inte fått någon SMS- eller e-postavisering?

Om du ej har fått din sms- eller e-postavisering 5 dagar efter att du fått mejl från oss med sändningsnummret så bör du kontakta oss. Det kan bero på att mobilnumret eller mejladressen du angav vid beställningen till exempel saknar en siffra eller bokstav. Hör av dig i god tid till oss. Vid ej uthämtade paket debiteras kunden för frakt (tur och retur) samt en hanteringsavgift på 199 kr.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Om du ej har fått en orderbekräftelse från oss kan det bero på att du har angivit fel mailadress eller kan det bero på att beställningen inte har gått igenom. Kontakta oss på support@canvasrulle.se och fråga ifall vi har en registrerad order på dig innan du lägger en ny order, så undviker du att det blir dubbla order.

Kan jag ångra mitt köp?

För produkter som trycks efter kundens önskemål med personliga motiv erbjuder vi inte öppet köp. För övriga produkter gäller 14 dagars ångerrätt enligt konsumentlagen.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

För varor som ej hämtas ut hos ombudet debiteras kunden för frakt (tur och retur) samt en hanteringsavgift på 199 kr.

Returer och reklamationer

Hur returnerar jag en vara?

Kontakta oss med följande information på retur@canvasrulle.se innan du returnerar några produkter.

-Ordernummer

-Artikelnummer

-Kundnamn och adress

Vi skickar dig sedan en retursedel. Det är du som kund som står för returfrakten. Läs mer här

Kostar det att returnera en vara?

Ja, kunden står för returkostnaden.

Hur går jag till väga om en produkt är trasig eller felaktig?

Kontakta oss på (MEJLADRESS) med följande information:

-Ordernummer

-Artikelnummer

-Kundnamn och adress

-Bifoga bild på den defekta varan

Läs mer om reklamationer här

Produkter, material och tryck

Vilka material trycker ni på?

Vi använder oss av högkvalitativ canvasduk till våra canvastryck och ett semi-matt papper av tjockare typ för alla våra posters. Även om vi har testat en hel del typer så fortsätter vi ständigt att experimentera med flera nya typer och är alltid glada att se hur vi kan förbättra kvaliteten på våra bilder.

Går det att köpa en ram till min poster / canvasduk?

Just nu erbjuder vi inga ramar med den enkla anledningen att vi ska kunna hålla nere våra priser. Men om efterfrågan blir stor efter just ramar så har vi inget emot att ändra detta.

Köpvillkor och övriga frågor

Vad har ni för köpvillkor?

Du hittar våra köpvillkor längst ner på sidan.

Övriga frågor

Hur behandlas mina kunduppgifter?

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Få erbjudanden med vårt nyhetsbrev!